Integracje systemów multimedialnych w siedzibie Alstal

Nasza wspólna przygoda rozpoczęła się 07 stycznia 2020 r.Od szefa dostałem meila:– masz tu namiar na jedną z…
integracje systemów multimedialnych

Nasza wspólna przygoda rozpoczęła się 07 stycznia 2020 r.
Od szefa dostałem meila:
– masz tu namiar na jedną z większych firm, skontaktuj się z ich managerem IT. Potrzebują wykonać integracje systemów multimedialnych w remontowanej siedzibie firmy.
Złapałem za telefon i po kilku rozmowach w mojej głowie zaczął formować się plan wyposażenia 12 sal konferencyjnych. Dodatkowo czekał nas wyjazd do Bydgoszczy, musieliśmy przeprowadzić „wizję lokalną” na miejscu.

Okazało się, że budynek jest adaptowany. Ponadto warunki techniczne (przeprowadzenia instalacji) stanowią nieliche wyzwanie.

integracje systemów multimedialnych od dostarczenia 98" monitora na III piętro

integracje systemów multimedialnych na grubo


Ale co tam, dla takich specjalistów jak my wyzwania są drugim imieniem. Pierwszym sprawdzianem, jaki musieliśmy przejść była konieczność zamontowania 98 calowych monitorów. Z powodu ich wymiarów i wagi. Okazało się, że mierzącymi bez mała
2,2 m x 1,25 m i ważącymi 92 kg monitorami nie można zakręcić na klatce schodowej.
Nie mieściły się w polu skrętu schodów… W związku z tym zaistniała konieczność wynajęcia dźwigu, który dostarczył je na czwartą kondygnację od zewnętrznej strony. Operacje zabezpieczało sześć osób. Po godzinnych zmaganiach monitory bezpiecznie znalazły się wewnątrz i mogliśmy przystąpić do podłączania i kalibracji.

sporadyczne UŚMIECHY losu

Na szczęście drugi z nich montowaliśmy jako podstawowy element wizualne identyfikacji klienta na recepcji. Tu czekał nas kolejny test: specjalnie dla monitora wykonano wnękę,
która pozostawiała nie więcej niż 2 cm wolnej przestrzeni z każdej strony.
Jednak operację zakończyliśmy sukcesem. 98-śmio calowa iiyama wisi i działa.
Ponadto w strefie oczekiwania dla gości, również we wnęce znalazł swoje miejsce kolejny element digital signage czyli telewizor 65” LG. Oba recepcyjne wyświetlacze sprzężone
są z przypisanymi do nich, multimedialnymi odtwarzaczami BrightSign HD224.

Ważnym elementem systemu

audiowizualnego recepcji są głośniki sufitowe marki Ecler IC6, sterowane za pomocą matrycy audio Ecler DAM 614 i wzmacniacza strefowego Ecler HSA2-150. Pozwala to na strefowe sterowanie dźwiękiem w całej przestrzeni parteru. Dzięki czemu klient może elastycznie wybrać jakie treści będzie prezentował w pobliżu monitorów, recepcji czy holu. W każdej strefie z osobna możemy emitować ten sam sygnał lub inny. I nie będą one ze sobą kolidowały (sound shower). Umożliwia to naścienny panel sterowania poziomem głośności i wyboru źródła Ecler WPA Vol SR.
Podobnie strumieniowy odtwarzacz Yamaha WXAD10 dopełnia całości systemu AV.
Dzięki niemu możliwe jest emitowanie muzyki, której źródłem będą radia internetowe, Youtube lub aplikacje typu Spotify.

integracje systemów multimedialnych w meeting room'ie

multi rozwiązania

Na parterze, poza standardowymi meeting room’ami wyposażonymi w telewizory od 55”
do 65” LG z serii UT661H znajduje się perła w koronie systemu, czyli sala konferencyjna
trzy w jednym. 69-cio metrowa powierzchnia z możliwością podziału na trzy odrębne
i w pełni wyekwipowane sale (28+ 17 + 24).

Do wszystkich meeting room’ów i sal konferencyjnych zastosowaliśmy system rezerwacji sal EVOKO LISO.

Ciekawostką jest, że sufit podwieszany, kryjacy większość systemu AV oraz systemu sterowania stanowi jednolitą powierzchnię (nie kasetonowy).
 W skład tegoż systemu wchodzą: system sterowania ATEN VK2100, dwa laserowe projektory NEC P554UL WUXGA zamontowane na windach Kauber Ultra Slim oraz dwa elektrycznie rozwijane ekrany Kauber.

jednak nie było łatwo

Pozostałą część wyposażenia stanowią telewizory LG UT661H 75” oraz system wideokonferencyjny Logitech MeetUp + TAP. Każda z sal została tak skonfigurowana,
że może działać autonomicznie lub w dowolnie łączonej konfiguracji,
np. 1 + 2 + 3; 1,2+3, 1 + 2,3; 1,2,3;
System AV zintegrowaliśmy ze sterowaniem oświetleniem i roletami. W każdej z sal zainstalowaliśmy tablet dotykowy. Każdy z nich, niezależnie od tego jak zostały połączone (lub rozdzielone) sale, pozwala na indywidualny dostęp do funkcji sterowania elementami systemu. Czy to będzie iPad zamocowany do launchportu czy też biurkowy lub naścienny panel PRODVX. Ponadto zaprogramowaliśmy elementy automatyki polegające na tym,
że po wywołaniu komendy „uruchom projektor” automatycznie z sufitu wysuwa się winda projektora oraz ekran. Jedna komenda dla trzech czynności.

integracje systemów multimedialnych w sali konferencyjnej

najważniejsze integracje systemów multimedialnych

Sala zarządu na III p. została wykonana na miarę XXII-go wieku. Takiej sali nie ma nawet
w bydgoskim Asseco (czekamy na propozycje współpracy).
Przede wszystkim monitor 98” iiyama na którym można wyświetlać treść na 3 różne sposoby:

1. Barco Clickshare CX-20 – innymi słowy bezprzewodowy system do przesyłu danych multimedialnych o rozdzielczości UHD.
2. Wyprowadzony z pod blatowego mediaportu kabel HDMI, za pomocą którego można podłączyć laptopy lub inne urządzenia peryferyjne.
3. Ponadto system wideokonferencyjny Logitech Rally + TAP.

Dlatego system audio sali zarządu opiera się na głośnikach sufitowych Ecler IC6 podłączonych
do wzmacniacza Ecler CA120HZ. Dodatkowo zawiera odtwarzacz muzyczny Yamaha WXAD10 gwarantujący w tym zestawieniu wyśmienitą jakość dźwięku.

Wszystkimi urządzeniami w tej Sali, łącznie z oświetleniem i roletami zawiaduje system sterowania ATEN VK1100. Za wywoływanie komend odpowiada 10” iPad montowany
do launchportu. Dzięki temu można go swobodnie przenosić w dowolne miejsce sali.

integracje systemów multimedialnych panel sterowania systemu

podsumowując

Poczekalnia dla klienta przed salą Prezesa Zarządu wyposażona w telewizor 55” UHD,
który wyświetla kontent Wizualnej Identyfikacji Klienta (innymi słowy digital signage). Służy do tego urządzenie Bright Sign HD224.
Dodatkowo w sali Prezesa Zarządu mamy telewizor 65” LG UHD podłączony do telewizji satelitarnej
i naziemnej dzięki czemu jest zawsze na bieżąco z najświeższymi informacjami.

Ponadto zostaliśmy poproszeni o przygotowanie 6-cio osobowego meeting room’u dla managementu na I p. Wyposażyliśmy go w telewizor 55” połączony z mediaportem Bachmann.

Aby umilić pracownikom Alstalu ciężką pracę w obu kuchennych aneksach zainstalowaliśmy autonomiczne systemy audio Ecler IC6 ze wzmacniaczami Ecler CA120 oraz odtwarzaczami Yamaha WXAD10. Każdy z nich posiada własny podtynkowy regulator Ecler WMP Vol. Dzięki temu w obu aneksach kuchennych można emitować różnorodną muzykę niezależnie od siebie.

Potrzebujesz pomocy przy wyposażaniu biura w nowoczesny sprzęt audio\video? Zapraszamy do kontaktu.

Total
8
Shares
Podobne Posty