CZYM JEST ARANŻACJA SYSTEMÓW MULTIMEDIALNYCH LUB SYSTEMÓW AV?
covid-19
Najwięcej o tym wiedzą oczywiście eksperci, tzw. branżowcy, czyli firmy profesjonalnie zajmujące się integracją oraz producenci.
Rynek nowych technologii jest fascynujący i podlega nieustannemu rozwojowi i nauce. Technologie i projektowanie rozwiązań AV są dostępne na rynku od wielu lat.
Jest to proces, który również wymaga: czasu, odpowiedniego doboru sprzętu
z przeznaczeniem do określonego miejsca, jakości i oczywiście określonego budżetu.
Świadomość rynku sukcesywnie wzrasta, konsumenci coraz mniej polegają wyłącznie
na marketingowym obrazku czy ruchomej reklamie. Potrzebują natomiast zasięgnąć rzeczowych informacji (coraz częściej szkoleń czy webinariów) w kwestii zapoznania
się z tym, z czym związana jest ich potrzeba, wraz z informacjami jakie procedury należy spełnić by dany produkt osiągał maksimum swoich możliwości, zarówno na rynku konsumenckim jak i komercyjnym (klienta biznesowego). Wnioski są dość oczywiste:
sam wybór produktu/sprzętu, tylko ze względu na zachęcającą reklamę bywa zgubny. Pierwszorzędną rolę powinny odgrywać: funkcjonalność, jakość oraz gwarancja.
WYBUCH PANDEMII COVID-19 ZMIENIŁ FUNKCJONOWANIe CAŁego ŚWIata.
Dziś nasze zmagania są związane z problematyczną kwestią powrotu pracowników
do biur w aspektach trwania zagrożenia (realnego oraz potencjalnego). Część firm zdecydowała się na powrót, oczywiście, uprzednio przygotowując zmiany w przestrzeni biurowej – w trosce o bezpieczeństwo swoich pracowników i klientów. Poczucie odpowiedzialności za firmę jest najważniejsze, przede wszystkim zaś za ludzi,
którzy powinni czuć się w niej bezpiecznie.
Ponadto raporty udostępniane przez producentów oraz firmy konsultingowe real estate mówią o dynamicznym wzroście zapotrzebowania na rozwiązania i produkty technologiczne. Wiele firm zmienia politykę prowadzonego trybu pracy. Szczególnie
te, które mogą pozwolić sobie na trwałe zmiany: na pracę zdalną lub w warunkach rotacyjnych, celem przygotowania firm i pracowników do nowego standardu wykonywania obowiazków, co dodatkowo może mieć korzystny wpływ na renegocjację warunków umowy najmu. To dzięki zaistniałemu zagrożeniu możemy uświadomić sobie jak pomocne mogą być technologie, elektronika, automatyka.
UWAGI INTEGRATORÓW AV covid-19
W działalności integratorów często spotykamy się z pytaniami w kwestii zdalnego rezerwowania pomieszczeń i biurek oraz systemów do wideokonferencji, które cieszą
się ogromnym powodzeniem. W tym miejscu należy jednak zaznaczyć, iż część pracowników np. office managerów wydelegowanych do zajęcia się szeroko pojętymi kwestiami AV nie jest odpowiednio przygotowanych do tego typu zadań. Nie jest to brak kompetencji a złożoność rynku audio-wideo i wiodących technologii.
Częstym problemem jest również podyktowana chęcią uniknięcia “zbędnych kosztów” decyzja o zakupie towaru/sprzętu, przeznaczonego na rynek konsumencki. Taka decyzja może być przysłowiowym “strzałem w stopę” ponieważ funkcjonalność, wydajność, gwarancja i żywotność takiego sprzętu jest zupełnie inna niż rozwiazań dla biznesu. Dlatego w przypadku wyboru sprzętu, należy zaufać profesjonalistom, którzy po wizji lokalnej oraz rozmowie dotyczącej przyszłego użytkowania doradzą jaki sprzęt będzie najbardziej odpowiadał potrzebom klienta.
ARANŻACJA I PROJEKTOWANIE
Aranżacja i projektowanie instalacji multimedialnych są często złożonym procesem. Przede wszystkim ma to wpływ rozwój technologii: sprzętowej AV oraz budynkowej, inżynierskiej. Zadaniem dobrego integratora jest poprowadzenie całego procesu, tak aby klient był zadowolony z rezultatu na lata. Sprzedaż produktów nie jest sprawą priorytetową. Jest nią stworzenie użytecznego rozwiązania.
W czasach pandemii COVID-19 z jej daleko idącymi skutkami, należy zintegrować technologie tak, aby umożliwiały funkcjonalne każdego trybu pracy. Przede wszystkim mają umożliwić firmom i pracownikom przejść ją bez negatywnych skutków
TECHNOLOGIA SYSTEMÓW
TECHNOLOGIA SYSTEMÓW WIDEOKONFERENCJI, REZERWACJI SAL I BIUREK
Jak już zaznaczyliśmy wcześniej rynek technologii oferuje ogromną ilość produktów,
w tym również aplikacji do wideokonferencji (np. Cisco Webex, Google Hangouts, Zoom czy Skype for Business). Kwestią priorytetową jest ustalenie komu i gdzie ma służyć? Odpowiedź wygląda najczęściej w ten sposób: najlepiej w każdym miejscu na świecie,
z możliwością łączenia pracy wraz kalendarzem. Nie zapominajmy o dostępie
do kontaktów (mailowych oraz telefonicznych), udostępnianiu pulpitu i przesyłaniu plików. Przede wszystkim jednak produkt powinien posiadać intuicyjną obsługę
oraz zachowywać najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Oprócz wyboru właściwej platformy warto zastanowić się nad kamerą (najlepiej
o rozdzielczości co najmniej Full HD i wyżej). Warto zaznaczyć, iż oprócz parametrów technicznych, takich jak już wspomniana rozdzielczość, istotne są: liczba klatek
na sekundę, wielkość ekranu czy kąt widzenia kamerki. Dodatkowo należy szczególną uwagę zwrócić na sensor optyczny, który jest matrycą (lub przetwornikiem obrazu),
a to właśnie on zmienia fale świetlne na obraz. Sposób przekazywania informacji
o obrazie i zapisywania go w formie cyfrowej, umożliwia jego odczyt i ma ogromny wpływ na jakość filmu. Inne równie ważne elementy podczas procesu tworzenia sali
z przeznaczeniem do wideokonferencji to: głośniki, mikrofony oraz monitor. Przede wszystkim muszą zapewnić odpowiednią jakość wyświetlanego obrazu. Ponadto mają sprawić, by spotkania czy konferencje organizowane w ten sposób przebiegały sprawnie. Wszystkie powyższe aspekty są zależne od wielkości pomieszczenia i jego zabudowy, ilości użytkowników i przeznaczenia.
NA PRZESTRZENI OSTATNICH LAT
Ogromnym zainteresowaniem cieszą się systemy rezerwacji sal oraz systemy rezerwacji biurek oparte na sensorach IoT. Czujniki IoT informują o stanie rzeczywistym np. zajętości sali/biurka. Pozawalają one na zlokalizowanie współpracownika, działają w połączeniu
z kalendarzem i są dostępne za pośrednictwem platformy bądź aplikacji. W tym przypadku również mamy szeroki wybór asortymentu.
Jeżeli decydujemy się na system rezerwacji sal bądź biurek czynnikami decydującymi powinny być możliwość synchronizacji i współpracy z kalendarzem (np. Outlook). Przy tym należy zaznaczyć, że nie każdy system rezerwacji będzie odpowiedni dla wszystkich zainteresowanych. W kwestiach estetycznych, możemy spersonalizować wygląd takiego panelu, co uczyni go unikatowym. W czasach pandemii większość spraw załatwiamy przez internet i aplikacje. Systemy rezerwacji sal również dysponują aplikacjami
i umożliwiają dokonywania zmian, rezerwacji, sprawdzania dostępności w czasie rzeczywistym. Dodatkowym ułatwieniem, w przypadku gdy mamy do czynienia z kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu salami konferencyjnymi, rolę mapy pełni monitor wielkoformatowy. Na tym monitorze osoby udające się na spotkanie mogą sprawdzić
jak dojść do żądanej destynacji. Co więcej sprawdzą umiejscowienie biurek wraz
z ich oznaczeniem i dokładną lokalizacją. Ta forma jest również dostępna w aplikacji.
Realia covid-19
W obecnie panujących realiach, wiele firm bardzo ostrożnie podchodzi do powrotu pracowników do biur. Oczekując na dalsze wytyczne who, rządu czy przepisów prawnych, zmieniają już dziś swoje miejsca pracy, zgodnie z zaleceniami ministerstwa zdrowia w oparciu o koncepcje architektów, którzy rearanżują przestrzenie pod nowe warunki pracy w oparciu o bezpieczeństwo i zachowanie odległości.
Technologie są dla ludzi, to dzięki nim jesteśmy w stanie przejść na tryb pracy zdalnej,
a spotkania międzymiastowe czy międzynarodowe są możliwe za pośrednictwem wideokonferencji. Dzięki temu praca wchodzi w inny, nowy wymiar.
W tym zakresie warto korzystać z wiedzy profesjonalnych integratorów.
Potrzebujesz pomocy przy wyposażaniu biura w nowoczesny sprzęt audio\video? Zapraszamy do kontaktu.