Integracja sprzętów w nauczaniu – jak mogłaby wyglądać?

Wideokonferencje to obecnie popularny temat. Przez panującą sytuację na świecie stały się one jednym z głównych okien na…

Wideokonferencje to obecnie popularny temat. Przez panującą sytuację na świecie stały się one jednym z głównych okien na świat, umożliwiając nam naturalną i produktywną komunikację, nawet pomimo pozornej izolacji. Sprzęt do wygodnego przeprowadzania konferencji obecnie przydałby się na wszelkich uczelniach i w szkołach, bo to one najmocniej odczuwają brak możliwości fizycznego spotkania. Co można zrobić, żeby usprawnić te systemy w placówkach edukacji?

Odpowiedni sprzęt i software

Nauczanie zdalne wymaga posiadania swojego własnego sprzętu – to dlatego że nikt nie spodziewał się, że tranzyt na pracę i naukę z domu będziemy musieli przejść tak szybko. Często niestety odbija się to wtedy na jakości zajęć. Najbardziej potrzebne jest odpowiednie wyposażenie dla nauczycieli, ponieważ to właśnie ich nieobecność, lub ich problemy z łączem najbardziej odbiją się na przebiegu lekcji. 

Dobrą metodą byłoby również odpowiednie zabezpieczenie wideokonferencji przed niechcianymi gośćmi. Niestety – uczniowie mają tendencję do dzielenia się kodami dostępu do konwersacji z obcymi lub kolegami z innych klas, co skutkuje zakłóceniem przebiegu lekcji. Dobrze, jeśli chociaż nauczyciele mieliby do dyspozycji specjalistyczny sprzęt, ponieważ to od nich tak naprawdę zależy jakość i integralność przebiegu zajęć.

Co można zrobić?

Przede wszystkim – zapewnić nauczycielom odpowiednie urządzenia. Podstawa – oczywiście dobre mikrofony indywidualne. Tutaj można by zainwestować w tanie w zakupie, ale sprawdzające się w przypadku konferencji i konwersacji mikrofony krawatowe. Na pewno dają lepszą jakość dźwięku niż wbudowany mikrofon z laptopa.

W obecnej sytuacji nauczyciele docenili by zapewne również software, który pomógłby im w prowadzeniu zajęć. Niestety – tego typu programy jeszcze nie istnieją lub są na niskim stopniu rozwoju. Można by pomyśleć o wdrożeniu prededykowanych terminali połączonych z komputerami uczniów, to z kolei wymagałoby jednak obecności nauczyciela w sali, gdzie taki sprzęt jest zainstalowany.

Jak więc poprawić jakość wideolekcji i wykładów? Obecnie jest to dość trudne – zostaliśmy od razu rzuceni na głęboką wodę. Warto by szkoły i uczelnie zapewniły prowadzącym zajęcia chociażby dostęp do stałego i szybkiego łącza internetu radiowego – wyeliminowałoby to opóźnienia wywołane przez sprzęt należący do nauczyciela. 

Pomożemy w doborze odpowiednich rozwiązań audio/video – IntegratorAV
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi realizacjami – Instagram

Kontakt: biuro(@)integratorav.pl | 533-324-587

Total
0
Shares
Podobne Posty